Step away from your anger,
do not waste it:
use it some other day.

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8 Comments to “”

  1. Emotions evolve and transform, don’t you think? When one tries to come back to her anger, she finds nothing but…depression, for instance. Life would not be interesting if carrying emotions and past memories would be like carrying suitcases…Life is dynamic, and thereby includes death, that is any kind of fixation, necessary as well for the process…Be well.

    • But what happens to the energy of that anger when it dies? Can it not be saved up and put to better use later on instead of letting it dissipate? Or do you object to the analogy itself?

  2. I think I see better now what you had in mind as you wrote this. It is not the anger to which you “return” but the energy to be used for something creative instead. I don’t think I disagreed, but just replied thinking out loud. Okay. The energy remains, does not die; the emotion may get transformed..one may get to intense sadness after lots of funerals of intense angers for instance…
    Perhaps articulate and express and react in the moment of anger (well, distancing ourselves etc etc, but still expressing the emotion in our way and at its time) instead of swallowing it and preserve it to use it later. No aphorism this way, I know.
    PS: Guess what I will be teaching in Kant…:)

    • Nein, das kann ich kaum glauben ! Den Kant! Also, das freut mich; wird für dich so ein kleines Abenteuer sein. Er ist großartig, schreibt nur schlecht und denkt etwa nur schwarz-weiß. Ein Prof. In Straßburg (J-L Nancy) hat gemeint, Kant sei einer der wenigen Philosophen, die dem Leser erklären, nicht nur WAS er sich gedacht hat, sonder auch WIE man denken sollte. Jedenfalls, viel spass!

      • Ich hoffe, ich werde die Zeit haben, um mich richtig auf “Grounding for the Metaphysics of Morals” neben allem anderem vorzubereiten, damit ich dabei helfe, dass dieser Charakter zur Sprache kommt. Dachte mir, es ist angemessener diesen Text für junge Menschen auszuwählen, die keine Philosophie gemacht haben, als seine theoretische Philosophie. Es ist gerade verrückt und verrückend, wenn auch ich meine Stoiker gelesen habe. Sooo many squirrels around, amazing.

      • Ja, die Grundlegung wäre ein guter Eingang. Der Text ist sogar Stufenweise geschrieben. Und wurde ein Stoiker tatsächlich gut gefallen. Das mit dem Regelfolgen passt zu einem bestimmten Personlichkeitstypus, das es bei Griechen und Römer auch gab. Es ist auch eine bestimmte Auswirkung der Neurose nach Karen Horney. We’ve got squirrels galore around here too, brown, black and even white!

      • By the way, if you need to explain Kant to analytic minded students or colleagues, Parfit’s On What Matters is a masterpiece of careful thinking on how to reconcile utilitarianism and Kantianism.

  3. I will not have time for utilitarianism as an extra session, so while at Kant, I will have the opportunity to explain what this means. I do not know whether I will have the time for Parfit, but THANKS. I see it is the book after his lectures at Berkeley.
    PS: White squirrels?
    PPS: Yes, there are many ways out of suffering.

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